Τον δρόμο για τη Βουλή, παίρνει σήμερα το πρωί Τρίτη 23/06/2026, το ένταλμα σύλληψης από τις αρχές του Βελγίου, για τον Βουλευτή Ηλεία της ΝΔ και πρώην Ευρωπαίο Επίτροπο, Δημ΄τηρη Αβραμόπουλο.
Εξέλιξη που προκαλεί αίσθηση για δύο βασικούς λόγους: αφενός, η υπόθεση του Qatargate, στην οποία είχαν εμπλακεί η Εύα Καϊλή, ο σύζυγός της Φραντσέσκο Τζιόρτζι και ο πρώην ευρωβουλευτής Αντόνιο Παντσέρι, παρέμενε σε πλήρη αδράνεια. Αφετέρου, το όνομα του κ. Αβραμόπουλου είχε ήδη συζητηθεί στα τέλη του 2022 λόγω της συμμετοχής του στο συμβούλιο της ΜΚΟ του Παντσέρι. Τότε, ο πρώην Επίτροπος της Ελλάδας στην Ε.Ε. είχε ξεκαθαρίσει ότι η απασχόλησή του ήταν απολύτως σύννομη και οι αμοιβές του είχαν δηλωθεί στο ακέραιο στις ελληνικές αρχές.
Το επίδικο ποσό και οι εκτιμήσεις των νομικών κύκλων
Ποιο είναι, όμως, το επίδικο για τις βελγικές αρχές; Πρόκειται για ένα μικτό ποσό λίγο πάνω από 70.000 ευρώ, το οποίο φέρεται να έλαβε ο κ. Αβραμόπουλος για τη συμμετοχή του στο συμβούλιο της εν λόγω ΜΚΟ, μαζί με την πρώην ύπατη εκπρόσωπο της Ε.Ε. Φεντερίκα Μογκερίνι και τον πρώην πρωθυπουργό της Γαλλίας Μπερνάρ Καζνέβ. Σύμφωνα με πληροφορίες από ευρωπαϊκές πηγές, ο κ. Αβραμόπουλος ενδέχεται να αντιμετωπίζει κατηγορίες που αφορούν αποδοχή προϊόντος εγκλήματος (δωροδοκία), ακόμα και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
Νομικοί κύκλοι στην Αθήνα, πάντως, θεωρούν την υπόθεση εξαιρετικά αδύναμη –εκτός αν προκύψουν νέα στοιχεία– καθώς ο κ. Αβραμόπουλος είχε λάβει τη ρητή συγκατάνευση της Κομισιόν για τη συνεργασία του με τη ΜΚΟ, ενώ οι αμοιβές του είναι πλήρως δηλωμένες στο Πόθεν Έσχες και φορολογημένες. Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ως απίθανο το να γνώριζε την πραγματική πηγή των χρημάτων, ενώ διερωτώνται για ποιο λόγο δεν υπάρχει αντίστοιχη κινητικότητα για τα υπόλοιπα μεγαλόσχημα μέλη του συμβουλίου που έλαβαν τις ίδιες αμοιβές.
Η κλήση για κατάθεση που προκάλεσε την αναβάθμιση της έρευνας
Το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς φτάσαμε τελικά στην έκδοση εντάλματος σύλληψης, το οποίο ενεργοποιεί πλέον τη διαδικασία άρσης της βουλευτικής ασυλίας. Σύμφωνα με πληροφορίες του Politico, οι οποίες επιβεβαιώνονται και από την Αθήνα, ο κ. Αβραμόπουλος είχε δεχθεί προ έτους κλήση για κατάθεση με την ιδιότητα του υπόπτου. Παραμένει ασαφές αν η κλήση του επιδόθηκε στις Βρυξέλλες ή στην Αθήνα, ωστόσο ο πρώην Επίτροπος φέρεται να μην προέβη σε κάποια ενέργεια. Αυτό οδήγησε τις βελγικές αρχές να αναβαθμίσουν την προσέγγισή τους και να εκδώσουν, έστω και με καθυστέρηση, το ένταλμα.
Από την πλευρά του, ο κ. Αβραμόπουλος ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να κρυφτεί πίσω από την ασυλία του, καθώς θεωρεί ότι είναι απόλυτα καλυμμένος τυπικά και ουσιαστικά. «Αντιθέτως, θα αποταθώ ο ίδιος στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί», δήλωσε χαρακτηριστικά. Σημειώνεται ότι Ελλάδα και Βέλγιο δεσμεύονται από διακρατική συμφωνία συνεργασίας και, σε κάθε περίπτωση, τον πρώτο λόγο μετά την άρση της ασυλίας θα έχει η ελληνική δικαιοσύνη.
Η στάση του Μαξίμου και το εκλογικό μέλλον στην Ηλεία
Η ανακίνηση της υπόθεσης στρέφει πλέον τα βλέμματα στο ακριβές περιέχομενο του εντάλματος που καταφτάνει στη Βουλή. Έμπειροι νομικοί συνιστούν ψυχραιμία απέναντι σε πομπώδεις νομικές διατυπώσεις που ενδέχεται να αποδειχθούν «πυροτεχνήματα».
Το Μέγαρο Μαξίμου τηρεί μέχρι στιγμής χαμηλούς τόνους. Σύμφωνα με πληροφορίες, με τα τωρινά δεδομένα δεν τίθεται θέμα αποκλεισμού του κ. Αβραμόπουλου από τα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας. Υπενθυμίζεται ότι ο πρώην υπουργός εξελέγη βουλευτής Ηλείας το 2023, μήνες μετά το ξέσπασμα του Qatargate, ενώ το τελευταίο διάστημα κυκλοφορούν σενάρια που τον θέλουν να επιστρέφει ως υποψήφιος στην Α’ Αθηνών.



