...
Popular Now
Άνδρας με γενειάδα και σκούρο πουλόβερ κάθεται σε γραφείο, συζητών…

« Ώρα για δημοτικό φορέα Διαχείρισης Περιουσίας»

Δημοσιογράφος στο Λόγκο

Εγκλημα στο Λόγγο – Δημογλίδου: «Αποκλείουμε την παρουσία άλλου προσώπου» – Ο «ξεχασμένος» φούρνος

Το Lemon παρουσιάζεται στον ποταμό Λάδωνα, στη Δάφνη Καλαβρύτων ΦΩΤΟ

Το Lemon παρουσιάζεται στον ποταμό Λάδωνα, στη Δάφνη Καλαβρύτων ΦΩΤΟ

Άνδρας με γενειάδα και σκούρο πουλόβερ κάθεται σε γραφείο, συζητών…

« Ώρα για δημοτικό φορέα Διαχείρισης Περιουσίας»

Θόδωρος Κανελλόπουλος – Η Δροσοπούλου μπορεί να αποφέρει πάνω από 770.000 ευρώ στον Δήμο»

Η Δημοτική Παράταξη «Νέα Πάτρα» καταθέτει δημόσια μια ολοκληρωμένη πρόταση για το μέλλον του Δημοτικού Πάρκινγκ της Πλατείας Δροσοπούλου και ταυτόχρονα ανοίγει μια ευρύτερη συζήτηση για τον τρόπο με τον οποίο ο Δήμος Πατρέων μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικότερα τη δημοτική του περιουσία.

Το Δημοτικό Πάρκινγκ της Πλατείας Δροσοπούλου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία του Δήμου Πατρέων. Διαθέτει 132 θέσεις στάθμευσης σε ένα από τα πιο κομβικά σημεία της πόλης και βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με το εμπορικό, διοικητικό και ιστορικό κέντρο της Πάτρας.
Οι εξελίξεις των τελευταίων μηνών, σε συνδυασμό με τις αλλαγές που προωθούνται στο κυκλοφοριακό μοντέλο της πόλης και ιδιαίτερα με τη μείωση των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης στην οδό Όθωνος Αμαλίας, δημιουργούν νέα δεδομένα.
Είναι πλέον προφανές ότι ένα σημαντικό μέρος των οδηγών που σήμερα εξυπηρετείται από τις θέσεις αυτές θα αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις στάθμευσης σε οργανωμένους χώρους.

Το Δημοτικό Πάρκινγκ της Πλατείας Δροσοπούλου αποτελεί την πλέον προφανή επιλογή για την απορρόφηση αυτής της ζήτησης.
Για τον λόγο αυτό η «Νέα Πάτρα» επεξεργάστηκε ένα ενδεικτικό οικονομικό μοντέλο λειτουργίας του χώρου από τον ίδιο τον Δήμο.
Σύμφωνα με το σενάριο αυτό:
• 40 θέσεις διατίθενται με μηνιαία μίσθωση 100 ευρώ.
• 46 θέσεις διατίθενται για στάθμευση μισής ημέρας με αντίτιμο 3 ευρώ.
• 46 θέσεις διατίθενται για ολοήμερη στάθμευση με αντίτιμο 5 ευρώ.
Με βάση τα παραπάνω προκύπτουν:
✓Μηνιαίες μισθώσεις
40 θέσεις × 100 ευρώ
= 4.000 ευρώ μηνιαίως
✓Στάθμευση μισής ημέρας
46 θέσεις × 3 ευρώ × 30 ημέρες
= 4.140 ευρώ μηνιαίως
✓Ολοήμερη στάθμευση
46 θέσεις × 5 ευρώ × 30 ημέρες
= 6.900 ευρώ μηνιαίως.
Συνολικά έσοδα
4.000 + 4.140 + 6.900
= 15.040 ευρώ μηνιαίως.
Σε ετήσια βάση:
15.040 × 12
= 180.480 ευρώ ετησίως.
Από το ποσό αυτό αφαιρέθηκαν ενδεικτικά λειτουργικά έξοδα που περιλαμβάνουν:
• Προσωπικό: 45.000 ευρώ
• Ηλεκτρική ενέργεια: 12.000 ευρώ
• Συντήρηση εγκαταστάσεων: 8.000 ευρώ
• Ασφάλιση και λοιπά έξοδα: 5.000 ευρώ
Συνολικό ετήσιο λειτουργικό κόστος: 70.000 ευρώ.
Ως εκ τούτου, το καθαρό οικονομικό αποτέλεσμα διαμορφώνεται σε: 180.480 ευρώ – 70.000 ευρώ = 110.480 ευρώ ετησίως.
Σε χρονικό ορίζοντα επτά ετών το συνολικό καθαρό όφελος μπορεί να ανέλθει σε: 773.360 ευρώ.
Τα στοιχεία αυτά δεν αποτελούν επίσημη οικονομοτεχνική μελέτη.
Αποτελούν όμως μια σοβαρή και τεκμηριωμένη προσέγγιση που αποδεικνύει ότι ο Δήμος οφείλει να εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο απευθείας αξιοποίησης του χώρου πριν οδηγηθεί σε νέες αποφάσεις εκμίσθωσης.
Ωστόσο, η ουσία της πρότασής μας δεν περιορίζεται στο πάρκινγκ της Δροσοπούλου.

Η «Νέα Πάτρα» θεωρεί ότι η Πάτρα χρειάζεται έναν σύγχρονο μηχανισμό αξιοποίησης της δημοτικής περιουσίας.
Για τον λόγο αυτό προτείνουμε τη διερεύνηση της δημιουργίας ενός Δημοτικού Φορέα ή Αναπτυξιακού Οργανισμού Διαχείρισης Δημοτικής Περιουσίας.
Ένας τέτοιος φορέας θα μπορούσε να αναλάβει:
• Τη λειτουργία των δημοτικών χώρων στάθμευσης.
• Τη διαχείριση και αξιοποίηση δημοτικών ακινήτων.
• Τη λειτουργία δημοτικών αναψυκτηρίων και χώρων εστίασης.
• Την αξιοποίηση αθλητικών και πολιτιστικών εγκαταστάσεων.
• Την ανάπτυξη νέων πηγών εσόδων για τον Δήμο.
Η πρόταση αυτή δεν είναι θεωρητική.
Υπάρχουν ήδη παραδείγματα στην ελληνική αυτοδιοίκηση που αποδεικνύουν ότι το μοντέλο αυτό μπορεί να λειτουργήσει με επιτυχία.
Στον Δήμο Ηρακλείου Κρήτης λειτουργούν δημοτικές δομές που διαχειρίζονται χώρους στάθμευσης, δημοτικά ακίνητα και χώρους εμπορικής δραστηριότητας, εξασφαλίζοντας σημαντικά έσοδα για τον Δήμο και καλύτερη αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας.
Εάν το Ηράκλειο μπορεί να αξιοποιεί οργανωμένα τη δημοτική του περιουσία, τότε η Πάτρα οφείλει τουλάχιστον να εξετάσει σοβαρά την ίδια δυνατότητα.
Η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας δεν μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις.
Οφείλει να πρωτοπορεί.
Η δημοτική περιουσία δεν είναι βάρος.
Είναι εργαλείο ανάπτυξης.
Είναι πηγή εσόδων.
Είναι περιουσία των Πατρινών.

Η «Νέα Πάτρα» καλεί τον Δήμαρχο Πατρέων και όλες τις δημοτικές παρατάξεις να ξεκινήσουν έναν ουσιαστικό διάλογο για το μέλλον του πάρκινγκ της Πλατείας Δροσοπούλου και για τη δημιουργία ενός σύγχρονου φορέα διαχείρισης της δημοτικής περιουσίας.
Η πόλη χρειάζεται σχέδιο.

Οι δημότες χρειάζονται αποτελέσματα.

Και η δημοτική περιουσία πρέπει επιτέλους να αρχίσει να αποδίδει προς όφελος της Πάτρας και των πολιτών της.

Θόδωρος Κανελλόπουλος –
Γραφείο Τύπου
Δημοτική Παράταξη «Νέα Πάτρα»

Ακολουθήστε μας στις προτιμώμενες πηγές της Google:

Follow us on Google