Μετά την απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, η κυβέρνηση φέρνει διάταξη για να εφαρμοστεί ενιαία αυτό που θα έπρεπε να ήταν δεδομένο:
ο τόκος να υπολογίζεται στη μηνιαία δόση που όρισε το δικαστήριο και όχι στο συνολικό κεφάλαιο.
Δηλαδή αναγνωρίζεται πλέον ότι για χρόνια χιλιάδες δανειολήπτες επιβαρύνονταν με λάθος τρόπο υπολογισμού.
Όμως εδώ αρχίζει το μεγάλο ερώτημα:
Γιατί εξαιρείται ο εξωδικαστικός μηχανισμός;Και οι δανειολήπτες που ειναι ενήμεροι?
Αν ο υπολογισμός του τόκου επί του συνολικού κεφαλαίου είναι άδικος για τον δανειολήπτη του νόμου Κατσέλη, γιατί να παραμένει δίκαιος για τον δανειολήπτη του εξωδικαστικού;
Η κυβέρνηση δεν μπορεί από τη μία να διορθώνει την αδικία και από την άλλη να αφήνει χιλιάδες ρυθμισμένους οφειλέτες εκτός προστασίας.
Η εξαίρεση του εξωδικαστικού δεν είναι τεχνική λεπτομέρεια.
Είναι πολιτική επιλογή με καθαρό αποτέλεσμα:
προστατεύει τα συμφέροντα των funds και αφήνει τους πολίτες να συνεχίσουν να πληρώνουν περισσότερα.
Το αυτονόητο πρέπει να ισχύει για όλους.
Όχι μόνο όπου δεν ενοχλεί την οικονομική ισχύ.
Γιώργος Μπέσκος
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΟ ΑΙΓΙΟΥ


