Ακούγοντας τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για δύο θέματα μέγιστης σημασίας για την πόλη μας, το τρένο και το θαλάσσιο μέτωπο, ιδιαίτερη εντύπωση μου προκάλεσε η τοποθέτηση του κ. Καραχάλιου για τη διέλευση του σιδηροδρόμου από την Πάτρα.
📌Ο κ. Καραχάλιος υποστήριξε ότι η πόλη πρέπει απλώς να «συνυπάρξει με το τρένο» και ότι η διχοτόμηση της Πάτρας από την επιφανειακή διέλευση είναι μύθος.
✅Η θέση αυτή αγνοεί τόσο την ιστορία της πόλης όσο και τις ανάγκες του σήμερα.
📌Ναι, το τρένο υπήρχε στην Πάτρα. Ναι, περνούσε μέσα από τον αστικό ιστό. Μαζί του όμως υπήρξαν αμέτρητα προβλήματα, διαβάσεις που χώριζαν γειτονιές, κυκλοφοριακά εμπόδια και δυστυχώς πολλά ατυχήματα, ακόμη και θανατηφόρα.
✅Αυτά δεν είναι ιδεολογικές εμμονές ούτε «μύθοι». Είναι πραγματικά γεγονότα που έζησαν οι Πατρινοί.
📌Το επιχείρημα ότι «αφού υπήρχε παλιά, μπορεί να υπάρχει και σήμερα» δεν αποτελεί όραμα για το μέλλον της πόλης. ✅Βρισκόμαστε στο 2026, όχι στην εποχή των παππούδων και των προπαππούδων μας. Οι σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις επενδύουν στην ασφάλεια, στην ενοποίηση του αστικού χώρου, στην ελεύθερη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους.
📌Η υπογειοποίηση δεν είναι κάποια «πανάκεια».
✅Είναι όμως μια σύγχρονη λύση που απαντά σε πραγματικά προβλήματα. Αντίθετα, η επιφανειακή διέλευση αναπαράγει προβλήματα του παρελθόντος και υποθηκεύει το μέλλον της πόλης.
📌Γι’ αυτό και προκαλεί απορία το γεγονός ότι τέτοιες απόψεις εκφράζονται σήμερα από στελέχη του τοπικού ΠΑΣΟΚ. Μια παράταξη που κάποτε μιλούσε για εκσυγχρονισμό και αναπτυξιακά έργα φαίνεται να συμβιβάζεται πλέον με λύσεις κατώτερες των αναγκών και των δικαιωμάτων της Πάτρας.
✅Η πόλη μας δεν έχει ανάγκη από προσαρμογή στις κυβερνητικές εκπτώσεις. Έχει ανάγκη από διεκδίκηση, όραμα και υποδομές αντάξιες του 2026.
Φωτεινή Συριώτη
Πρώην Πρόεδρος στην Ένωση Γονέων Δήμου Πατρέων
Πρόεδρος Δ/θμιας Σχολικής Επιτροπής Δήμου Πατρέων


