Στην τελική της φάση εισέρχεται η δίκη στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο στο Ηράκλειο για την υπόθεση θανάτου του 3χρονου Άγγελου. Η ακροαματική διαδικασία διακόπηκε για την Παρασκευή 26 Ιουνίου, οπότε και θα απολογηθούν οι δύο κατηγορούμενοι, η 27χρονη μητέρα και ο 44χρονος πρώην σύντροφος της.
Το αίτημα που είχε υποβάλει η συνήγορος της 27χρονης κατηγορουμένης έγινε δεκτό και έτσι η ακροαματική διαδικασία θα ξεκινήσει στις 26 του μηνός, με την κατάθεση του Καθηγητή Ψυχιατρικής του ΕΚΠΑ Αθανάσιου Δουζένη, ο οποίος είχε εξετάσει σε σειρά συνεδριών τη νεαρή γυναίκα μετά τον θάνατο του μικρού Άγγελου. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι απολογίες των δύο κατηγορουμένων, σύμφωνα με το cretalive.gr.
Σήμερα Τετάρτη, η δίκη συνεχίστηκε με την εξέταση μαρτύρων υπεράσπισης για τη νεαρή μητέρα του 3χρονου αγοριού. Από τη σημερινή συνεδρίαση απουσίαζε ο 44χρονος συγκατηγορούμενος της.
Στο ΜΟΔ Ηρακλείου κατέθεσε ως μάρτυρας υπεράσπισης για τη μητέρα του 3χρονου αγοριού, ψυχολόγος η οποία είχε εξετάσει την 27χρονη στη διάρκεια μιας συνεδρίας 2,5 ωρών και στο πλαίσιο ψυχομετρικής διαδικασίας. Η ίδια ψυχολόγος υπέβαλε την κατηγορούμενη σε τεστ νοητικής επάρκειας και είχε αποδειχθεί ότι ο δείκτης νοημοσύνης της ήταν πολύ χαμηλός, στο 63.
Ένα άτομο με αυτό το δυναμικό νοητικό επίπεδο, δυσκολεύεται συνήθως, ανέφερε η μάρτυρας, να κατανοήσει σύνθετες λεκτικές έννοιες, να αντιληφθεί έναν κίνδυνο, να οργανώσει και να επιλύσει καταστάσεις. Η μάρτυρας ερωτήθηκε αν η κατηγορούμενη αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα. Η ψυχολόγος απάντησε πως το ερώτημα είναι «πώς αντιλαμβάνεται η 27χρονη την πραγματικότητα». Ακόμη, ερωτήθηκε αν τα άτομα με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης μπορούν να αναπτύξουν κακοποιητική συμπεριφορά και απάντηση ήταν πως «όλοι μπορούν».
«Αόρατη αναπηρία»
«Ήρθα να μιλήσω για την αόρατη αναπηρία της Ρέας» ανέφερε στη δική της κατάθεση, η δεύτερη μάρτυρας που είχε υπάρξει καθηγήτρια της 27χρονης κατηγορουμένης. Όπως ανέφερε υφίστατο bullying ακόμα και σε τμήμα ένταξης και εξήγησε πως το πρόβλημά της ήταν ότι δεν μπορούσε να αλληλεπιδράσει με τα άλλα παιδάκια. Όπως είπε ακόμη η εκπαιδευτικός, όταν τύχαινε να γίνει παρατήρηση σε κάποιο άλλο παιδί, η κατηγορούμενη «πάγωνε», γέμιζαν με δάκρυα τα μάτια της, και ήθελε να εξαφανιστεί. Όσον αφορά στον σχολικό εκφοβισμό που δεχόταν, δεν αντιδρούσε ποτέ και δεν ήταν επιθετική. Ακόμη η εκπαιδευτικός ανέφερε «υπάρχουν παιδιά που έχουν σοβαρές αναπηρίες και δεν τα βλέπει η κοινωνία. Καλό είναι να σκύψουμε πάνω απ´ αυτά».
«Υπερασπιστικό εφεύρημα»
Από την πλευρά του ο συνήγορος υπεράσπισης του 44χρονου κατηγορούμενου ανέφερε ότι αμφισβητεί τα όσα περιγράφονται για την νοητική κατάσταση της μητέρας, υποστηρίζοντας ότι τα θεωρεί «εφεύρημα» μετά το τραγικό συμβάν για λόγους υπερασπιστικούς.
Παράλληλα, υπέβαλε αίτημα ώστε να προσκομιστεί από τη γραμματεία των φυλακών Κορυδαλλού ο πειθαρχικός φάκελος της 27χρονης μητέρας του Άγγελου. Η εισαγγελέας της έδρας αρχικά επιφυλάχθηκε επί του αιτήματος, ωστόσο, εν τέλει απορρίφθηκε.


