Η κατάσταση στην περιοχή της Πλαζ της Πάτρας, και συγκεκριμένα στην έξοδο των οχημάτων προς τη λεωφόρο Κανελλοπούλου, τείνει να μετατραπεί σε καθημερινή «ρώσικη ρουλέτα» μεσούσης της θερινής περιόδου.
Οι καταγγελίες των λουομένων και των οδηγών πέφτουν βροχή, αναδεικνύοντας ένα εκρηκτικό μείγμα οδηγικής ασυδοσίας, έλλειψης υποδομών και έντονων αντιπαραθέσεων μεταξύ των ίδιων των πολιτών.
Η ρίζα του προβλήματος εντοπίζεται στο γεγονός ότι ένας τεράστιος αριθμός οδηγών αρνείται συστηματικά να ακολουθήσει τον προβλεπόμενο κυκλικό οδηγικό γύρο της Πλαζ, επιλέγοντας να παραβιάσει τις απαγορευτικές πινακίδες (STOP και STOP-ROUNDS) για να βγει γρηγορότερα.
Όπως καταγγέλλευται η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. «Μια μέρα πάει η Αστυνομία, γράφει και αφαιρεί διπλώματα, και την επόμενη μέρα βλέπουμε πάλι τα ίδια. Πάνω από 200 αυτοκίνητα κινούνταν ανάποδα, την ώρα που η Τροχαία είχε βεβαιώσει μόλις 10 παραβάσεις. Καθημερινά γίνεται χαμός από τον κόσμο και δυστυχώς μόνο το 10% των οδηγών κάνει κανονικά τον νόμιμο γύρο», αναφέρει χαρακτηριστικά, καλώντας τους πολίτες να σταματήσουν να σκέφτονται ατομικά, καθώς αν δεν βοηθήσουμε όλοι, «βασανιζόμαστε μόνοι μας».
Το θέμα, ωστόσο, έχει δύο όψεις και προκαλεί έντονες συζητήσεις ανάμεσα στους θαμώνες της Πλαζ. Πολλοί οδηγοί υποστηρίζουν ότι ο υφιστάμενος κυκλοφοριακός σχεδιασμός είναι παράλογος και ελλιπής. «Η έξοδος, όπως σε βγάζει ο γύρος, είναι σκέτη σκοτώστρα. Αν θες να στρίψεις αριστερά στην Κανελλοπούλου, πρέπει πρώτα να κάνεις… διαθήκη», αναφέρει οδηγός, τονίζοντας την ανάγκη για άμεση τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη στο σημείο.
Επιπλέον, καταγγέλλεται ότι όσοι σταθμεύουν στο πάρκινγκ του παλιού κολυμβητηρίου αναγκάζονται να διανύσουν μια άσκοπη απόσταση περίπου 3 χιλιομέτρων για να βγουν, αντί να τους επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν το φανάρι που βρίσκεται μόλις 300 μέτρα πιο δίπλα, στη διασταύρωση Κανελλοπούλου και Ηρώων Πολυτεχνείου.Άλλοι πάλι αναφέρουν ως δικαιολογία ότι τα απεριποίητα χόρτα στις άκρες του δρόμου γδέρνουν τα αυτοκίνητά τους κατά τη νόμιμη πορεία, αναγκάζοντάς τους να ελίσσονται.
Στον αντίποδα, αρκετοί πολίτες κάνουν λόγο για φτηνές δικαιολογίες όσων απλώς «βαριούνται να κάνουν τον κύκλο» και επιλέγουν να παρανομούν συνειδητά. Όπως επισημαίνουν, η Κανελλοπούλου έχει φανάρια σε πολύ κοντινή απόσταση (100 μέτρα αριστερά και 300 μέτρα δεξιά) και η κίνηση τις περισσότερες ώρες επιτρέπει την ασφαλή έξοδο, αρκεί να υπάρχει υπομονή. «Είμαστε γενικά αντιδραστικοί σε όλα. Πρέπει η Τροχαία να είναι εκεί κάθε μέρα και να μοιράζει συνεχώς “ραβασάκια” μήπως και γίνουμε κάποτε νομοταγείς», τονίζουν θυμωμένοι οδηγοί, προειδοποιώντας ότι αν γίνει κανένα σοβαρό τρακάρισμα με όσους μπαίνουν ή βγαίνουν ανάποδα, τότε θα είναι αργά.
Ως μακροπρόθεσμη λύση για την Πλαζ, ορισμένοι πολίτες προτείνουν τη διαπλάτυνση του δρόμου, ώστε να μετατραπεί σε διπλής κατεύθυνσης καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, σε συνδυασμό με την καθολική απαγόρευση της στάθμευσης στο πάνω μέρος του δρόμου. Μέχρι τότε, η




