Ένα πρωτοφανές σκηνικό ασυδοσίας και πλήρους υποβάθμισης εκτυλίσσεται καθημερινά στην πλατεία Αγίας Σοφίας στην Πάτρα, προκαλώντας την οργή και το αίσθημα ανασφάλειας των κατοίκων.
Η εικόνα σκηνιτών Ρομά να μετατρέπουν το κεντρικό συντριβάνι της πλατείας σε δημόσιο πλυντήριο. Αφού έπλυναν τα ρούχα τους, στη συνέχεια τα άπλωσαν προκλητικά στα μάρμαρα του συντριβανιού και στα κλαδιά των γύρω δέντρων, υποβαθμίζοντας πλήρως την αισθητική του κοινόχρηστου χώρου.
«Ειλικρινά ντρέπομαι που είμαι υποχρεωμένη να ζω σε αυτή την πόλη. Τέτοια ξεφτίλα δεν έχει ξαναζήσει η περιοχή μας. Κανένας από τους αρμόδιους δεν βλέπει;», αναφέρει χαρακτηριστικά κάτοικος της Αγίας Σοφίας, επισημαίνοντας ότι το φαινόμενο αυτό τείνει να γίνει καθημερινότητα σε όλες τις κεντρικές πλατείες της Πάτρας.
Πέρα από την αισθητική υποβάθμιση, η κατάσταση έχει λάβει επικίνδυνες διαστάσεις που αφορούν την ασφάλεια των πολιτών.
Η κ. Μαρία Παπανικολάου, μόνιμη κάτοικος της περιοχής, επιχείρησε να κάνει παρατήρηση σε άτομα που έπιναν μύρες στα παγκάκια απέναντι από το σχολείο και πετούσαν τα άδεια κουτιά στο οδόστρωμα. Η αντίδρασή τους ήταν άμεση και επιθετική, καθώς άρχισαν να τη βρίζουν, να τη χλευάζουν και να κινούνται απειλητικά εναντίον της.
Όπως καταγγέλλεται, δίπλα στο περιστατικό βρίσκονταν πολλοί γονείς που περίμεναν να πάρουν τα παιδιά τους από το σχολείο. Παρά το γεγονός ότι άκουσαν τις ύβρεις και είδαν το φραστικό επεισόδιο, κανένας δεν πήρε θέση και κανένας δεν αντέδρασε για να προστατεύσει τη γυναίκα που βρισκόταν μόνη της απέναντι στην παρανομία.
Πολίτες προτρέπουν μέσω του PatraPress.gr τη μαζική και διαρκή ειδοποίηση της Αστυνομίας σε κάθε παρόμοιο συμβάν.
Οι κάτοικοι της Αγίας Σοφίας στρέφουν τα βέλη τους απευθείας κατά του Δήμου Πατρέων, αποδίδοντας την παρούσα κατάσταση στην παρατεταμένη αδιαφορία για την καθαριότητα και την αισθητική της πόλης. «Η ανοχή και η ασυδοσία προσφέρθηκε σε αυτή την κοινωνική ομάδα από τον Δήμο και τον Δήμαρχο», τονίζεται χαρακτηριστικά στις διαμαρτυρίες.



