Ενωση Ιατρών Νοσοκομείων Αχαΐας:
«Είναι γνωστή η προσπάθεια αναστροφής της πραγματικότητας από τα στελέχη του υπουργείου και της κυβέρνησης με την επιστράτευση επικοινωνιακών τακτικών, αλλά αυτή τη φορά ξεπέρασαν τον εαυτό τους. Θέλει θράσος να επισκέπτεται το παιδιατρικό νοσοκομείο για να εγκαινιάσει την επισκευή των εφημερείων που είχαν καταστραφεί στην πυρκαγιά πριν δύο(!) χρόνια ειδικά τη στιγμή που το ακτινολογικό τμήμα του μοναδικού παιδιατρικού νοσοκομείου στη Δυτική Ελλάδα (υπο)λειτουργεί με έναν μόνο ακτινολόγο! Το τελευταίο συνιστά μια επικίνδυνη κατάσταση τόσο για τους μικρούς ασθενείς όσο και για τους ιατρούς μιας και εξαναγκάζονται να διακομίζονται σε κάθε εφημερία για διενέργεια εξετάσεων στα νοσοκομεία ενηλίκων της πόλης γεγονός που εκτός από ταλαιπωρία συνιστά και επικίνδυνη πράξη. Και εδώ δεν μιλάμε για έκτακτη συνθήκη. Στο εν λόγω νοσοκομείο εδώ και ένα χρόνο είχαν απομείνει δύο ακτινολόγοι με αποτέλεσμα να παραιτηθεί ο ένας λόγω εντατικοποίησης- υπερεφημέρευσης, τη στιγμή που θα έπρεπε να υπηρετούν τουλάχιστον τέσσερις! Με τη λύση που προτείνεται να είναι δελτίο παροχής υπηρεσιών σε ιδιώτη και απόσπαση ειδικευόμενου ιατρού σε παράταση και επίσης να ακούγεται η απόδοση των γνωματεύσεων του μαγνητικού τομογράφου του νοσοκομείου σε ιδιωτική εταιρία!
Αυτό είναι το καλύτερο ΕΣΥ για τον υπουργό και την κυβέρνηση, μόνο που η πραγματικότητα τους διαψεύδει:
-Στα δύο νοσοκομεία της πόλης μας (Πανεπιστημιακό και Γ.Ν Πατρών) τα κενά βρίσκονται με βάση τα απαρχαιωμένα οργανογράμματα του 2012 στις 102 θέσεις που από αυτές προκηρύχθηκαν μόνο οι 29 στη μεγαλύτερη-όπως διατυμπανίζει προκήρυξη των τελευταίων χρόνων!
-Οι αναμονές για μία διαγνωστική εξέταση ξεπερνούν τους 4 μήνες (πχ κολονοσκόπηση). Που δεν υπάρχει ούτε πρόβλεψη για ογκολογική κλινική στα δύο νοσοκομεία που εξυπηρετούν τέσσερις νομούς (Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία, Ηλεία, Ιόνια νησιά)
-Που λειτουργούν οι 8 από τις 12 χειρουργικές αίθουσες στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο γεγονός που στερεί από τον πληθυσμό της περιοχής περίπου 2000 πρωινά δωρεάν χειρουργεία που θα εξάλειφαν τη λίστα αναμονής σε αντίθεση με τα πολυδιαφημισμένα απογευματινά χειρουργεία (διενεργήθηκαν μόλις 340 το 2025 σε αντίθεση με 4700 πρωινά στις 8 αίθουσες).
-Με τις καθημερινές εικόνες από τα ράντζα της ντροπής στα ΤΕΠ των δύο νοσοκομείων που ξεπερνούν και τους 40 ασθενείς για αρκετές μέρες σε αντιεπιστημονικές, αναξιοπρεπείς και επισφαλείς συνθήκες. Με τα περιφερειακά νοσοκομεία να βρίσκονται στα όρια της κατάρρευσης. Στην Κεφαλονιά εργάζεται ένας μόνιμος παθολόγος, από το ΓΝ Πύργου διακομίζονται πάνω από 200 ασθενείς το μήνα στα δύο νοσοκομεία της Πάτρας!
-Που παραμένουν κλειστά τα δύο νοσοκομεία της πόλης (409, Θώρακος) που έκλεισε η προηγούμενη κυβέρνηση και η τωρινή αρνείται να τα επαναλειτουργήσει ως δημόσιες δομές λόγω κόστους! Που μόνο τον προηγούμενο ενάμιση χρόνο στο ΓΝ Πατρών ξέσπασαν τρεις πυρκαγιές!
-Με τις συνθήκες στην πρωτοβάθμια υγεία να είναι τραγικές με αποψιλωμένα κέντρα υγείας τη στιγμή μάλιστα που έχουν ξεσπάσει κρούσματα φυματίωσης σε εργάτες γης στη Μανωλάδα με ανυπολόγιστο κόστος και ελλιπή ιχνηλάτηση από τη μεριά κυβέρνησης-ΕΟΔΥ.
-Που οι μετακινήσεις ιατρών έχουν γίνει κανονικότητα την τελευταία 5ετία με την επίκληση των έκτακτων αναγκών! Χαρακτηριστικά παιδίατροι και νεφρολόγος στη Ζάκυνθο, Γενικοί ιατροί στην Κεφαλονιά, Παθολόγοι στον Πύργο και το καραβάνι συνεχίζεται!
Από έξω κούκλα και από μέσα πανούκλα είναι η έκφραση που χαρακτηρίζει το νέο ΕΣΥ! Όσες κορδέλες και να κόψουν τα στελέχη του υπουργείου σε κάποιες σκόρπιες ενεργειακές αναβαθμίσεις και δωρεές ιδιωτών, η υποστελέχωση και η εργασιακή-μισθολογική και επιστημονική καταβαράθρωση της πολιτικής εμπορευματοποίησης του ΕΣΥ της τωρινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων καθιστά άγονες τις όποιες λιγοστές προκηρύξεις. Με τους πετσοκομμένους κατά 30% μισθούς σε ονομαστικό επίπεδο από το 2012 και τις εξουθενωτικές βάρδιες να οδηγούν τους συναδέλφους σε παραίτηση. Αυτός είναι ο λόγος που δεν υπήρξε ενδιαφέρον στη μία και μοναδική θέση που προκηρύχθηκε για ακτινολόγο στο παιδιατρικό νοσοκομείο και όχι η έλλειψη ακτινολόγων οι οποίοι επιλέγουν να εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η μαζική παραίτηση 6 ειδικευόμενων μικροβιολόγων από το Πανεπιστημιακό νοσοκομείο ή η παραίτηση 5 παθολόγων από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο εξαιτίας των μετακινήσεων την τελευταία 4 ετία!
Οι τελευταίες δηλώσεις του υπουργού και της κας Μαστοράκου περί επιδότησης εργασιακών θέσεων από τούς δήμους μόνο τυχαίες δεν είναι. Στόχος άλλωστε μέχρι το 2030 είναι να μετακυληθεί το κόστος λειτουργίας των νοσοκομείων στους ασθενείς-πελάτες είτε έμμεσα (μέσω ΕΟΠΥΥ) ή με απευθείας πληρωμές για να απελευθερωθεί ο κρατικός προϋπολογισμός και να κατευθύνεται σε πλουσιοπάροχες ενισχύσεις μεγαλοεπιχειρηματιών, σε πολεμικούς εξοπλισμούς που δεν έχουν να κάνουν και με την άμυνα της χώρας. Μία σκέψη προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η χρηματοδότησή τους από δήμους και περιφέρειες, δηλαδή νέα χαράτσια για τους πολίτες!
Επιβεβαιώνεται και από την επίσκεψη του υπουργού στα εγκαίνια κέντρου μεγάλης φαρμακευτικής εταιρίας πως προτεραιότητά του ίδιου και της κυβέρνησης είναι η στήριξη των μεγάλων μονοπωλίων του χώρου και η εμπορευματική λειτουργία του ΕΣΥ σε αντιδιαστολή με τα συμφέροντα ασθενών -υγειονομικών για σύγχρονες και δωρεάν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας. Άλλωστε είναι γνωστά τα δωράκια προς τους μεγάλους φαρμακευτικούς ομίλους με την απαλλαγή τους από τις υποχρεωτικές επιστροφές (rebate) και τις εξαιρέσεις στο clawback που φορτώνονται στις πλάτες των εργαζόμενων.
Απαιτούμε εδώ και τώρα προκήρυξη με κατεπείγουσες διαδικασίες όλων των απαιτούμενων θέσεων με μόνιμο χαρακτήρα και ικανοποίηση των μισθολογικών, επιστημονικών και εργασιακών αιτημάτων!
Να σταματήσει το αίσχος των μετακινήσεων!
Να ενισχυθεί με κατεπείγουσες διαδικασίες με όλες τις απαιτούμενες μόνιμες θέσεις το ακτινολογικό τμήμα του Καραμανδάνειου νοσοκομείου ώστε να εξασφαλιστεί η άμεση και ασφαλής λειτουργία του».


