Δύο και πλέον μήνες μετά την αυθαίρετη απόφαση αναστολής της
λειτουργίας του Οδοντωτού, παρά τις υποσχέσεις και τα κροκοδείλια
δάκρυα των υπευθύνων, κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί για την
επαναλειτουργία του.


Ο Οδοντωτός αποτελεί μέσο μεταφοράς αλλά και ιστορικό, αναπτυξιακό
και κοινωνικό πυλώνα για ολόκληρη την περιοχή. Η παρατεταμένη
ακινησία του οδηγεί σε οικονομική ασφυξία, απαξίωση της υποδομής και
πλήγμα στην αξιοπιστία της Πολιτείας απέναντι στις τοπικές κοινωνίες.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ
Την κυβερνητική πολιτική απαξίωσης και εγκατάλειψης του Οδοντωτού,
πριν την παράνομη απόφασης αναστολής λειτουργίας,
Την απουσία πολιτικής βούλησης για άμεση λύση,
Την έλλειψη ελέγχου προς την HELLENIC TRAIN για να τηρήσει τις
δεσμεύσεις της με βάση τις συμβάσεις και την εν γένει αδιαφορία της για
την επαναλειτουργία του τρένου,
Τον εμπαιγμό ολόκληρης της περιοχής που ζει και αναπνέει από τον
Οδοντωτό.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση λήψη μέτρων που θα σημάνει την σύντομη
επανεκκίνηση του Οδοντωτού


ΚΑΙ ΚΑΛΟΥΜΕ όλους τους φορείς, τους συλλόγους και τα σωματεία
Καλαβρύτων και Αιγιαλείας να εκφράσουν έμπρακτα και δημόσια τη
στήριξή τους στον κοινό αγώνα για την επαναλειτουργία του
Οδοντωτού, έως την Τετάρτη 13/5/2026 και μαζί με τους πολίτες, τους
επαγγελματίες και τη νεολαία των περιοχών μας, να δώσουν μαζικά και
δυναμικά το παρών στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας.




Αντιπροσωπεία της Νομαρχιακής Επιτροπής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ βρέθηκε σήμερα Παρασκευή στο πλευρό των κατοίκων και των φορέων Αιγιάλειας και Καλαβρύτων που συγκεντρώθηκαν στην Πούντα, απαιτώντας την άμεση επαναλειτουργία του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου. Όπως πολύ σωστά αναφέρουν οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης η διακοπή των δρομολογίων του Οδοντωτού είναι άδικη και αναιτιολόγητη.


Έχει δε επιφέρει ανυπολόγιστες οικονομικές ζημιές στα Καλάβρυτα και την ευρύτερη περιοχή. Ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος αποτελεί αναντικατάστατο τοπόσημο και η συμβολή του στην οικονομία είναι καθοριστικής σημασίας.
Ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης πρέπει να αφήσει τις υπεκφυγές και να σταματήσει να «πετάει το μπαλάκι» στον Δήμαρχο Καλαβρύτων, στο ΤΕΕ ή άλλου. Οφείλει να τρέξει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες προκειμένου να αρθεί ΑΜΕΣΑ η μεγάλη αυτή αδικία κατά της τοπικής κοινωνίας.
Η γραμμή πρέπει να επαναλειτουργήσει με πλήρη δρομολόγια τόσο τις καθημερινές όσο και τα Σαββατοκύριακα και όπως επισημαίνει ο Δήμαρχος Καλαβρύτων, τα όποια τεχνικά έργα να γίνουν παράλληλα με τη λειτουργία του τρένου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ παλεύει μαζί με τον κόσμο τις περιοχής, τους φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση για την άμεση ανάκληση της απαράδεκτης αυτής απόφασης που καταδικάζει σε μαρασμό τα Καλάβρυτα και την Αιγιάλεια. Ήδη ο βουλευτής Αχαΐας το ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος και ο συνάδελφός του από την Μαγνησία, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος έχουν επαναφέρει το θέμα στη Βουλή και αναμένουν τις απαντήσεις του κ. Κυρανάκη.
Στην ερώτησή τους οι δύο βουλευτές θέτουν συγκεκριμένα ερωτήματα σχετικά με την πορεία της μελέτης του ΤΕΕ, την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, το χρονοδιάγραμμα των παρεμβάσεων και τον χρόνο επαναλειτουργίας της γραμμής, ενώ ζητούν να εξεταστεί η επανέναρξη των δρομολογίων με πρόσθετα μέτρα ασφαλείας έως την ολοκλήρωση των αναγκαίων έργων.
Η Δημοτική Οργάνωση Αιγιαλείας των «Δημοκρατών – Προοδευτικό Κέντρο»
χαιρετίζει την μεγάλη και δυναμική συμμετοχή των πολιτών της Αιγιάλειας και των Καλαβρύτων στο σημερινό συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στην Πούντα, για την άμεση επαναλειτουργία του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου.


Η μαζική παρουσία πολιτών, επαγγελματιών, φορέων και αυτοδιοικητικών απέδειξε ότι η τοπική κοινωνία δεν αποδέχεται άλλο τον εμπαιγμό, την αδιαφορία και τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις της κυβέρνησης και του ΟΣΕ.
Με μία φωνή, οι διαδηλωτές απαίτησαν να επιστρέψει άμεσα ο Οδοντωτός στις ράγες του, ένα ιστορικό σύμβολο της περιοχής μας που δεν σταμάτησε ούτε στα χρόνια της Γερμανικής κατοχής και σήμερα παραμένει κλειστό εξαιτίας κυβερνητικών παλινωδιών και αδυναμίας λήψης ουσιαστικών αποφάσεων.
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η κοινή στάση των Δημάρχων Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, οι οποίοι κατήγγειλαν δημόσια τον εμπαιγμό της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη μέσω του αναπληρωτή υπουργού κ. Κυρανάκη απέναντι στις τοπικές κοινωνίες που βλέπουν καθημερινά την οικονομία και την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής να υπονομεύονται.
Ο συμβολικός αποκλεισμός της Εθνικής Οδού από τους συγκεντρωμένους εξέπεμψε ένα ξεκάθαρο μήνυμα:
Η Αιγιάλεια και τα Καλάβρυτα δεν θα αποδεχθούν την εγκατάλειψη.
Στο συλλαλητήριο έδωσαν δυναμικό παρών και τα μέλη των «Δημοκρατών – Προοδευτικό Κέντρο», με επικεφαλής τον Συντονιστή της Περιφερειακής Οργάνωσης Δυτικής Ελλάδας Δημήτρη Δεληγεωργόπουλο, στηρίζοντας έμπρακτα τον δίκαιο αγώνα της τοπικής κοινωνίας.
Η Δημοτική Οργάνωση Αιγιαλείας θα συνεχίσει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή μέχρι την οριστική και πλήρη επαναλειτουργία του Οδοντωτού, με ασφαλή και κανονικά δρομολόγια.
Ο Οδοντωτός είναι ιστορία, ταυτότητα, ανάπτυξη και ζωή για τον τόπο μας.
Και δεν θα επιτρέψουμε να οδηγηθεί σε απαξίωση.









